Program Adı: Leonardo da Vinci Yenilik Transferi
Proje Adı: Avrupa Yöresel Üreticiler Eğitim Platformu ELMA-TP
Proje Süresi: 24 Ay
Proje Bütçesi:
Ortaklar:
Koordinatör: Bursa Valiliği
Ulusal Ortaklar:
Bursa Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği
Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği
Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu
Türk Ticaret Net
Bilim Sanayi ve Teknoloji Müdürlüğü
Uluslar arası Ortaklar:
Agire Scarl (İtalya)
Farmers Parliament Union (Litvanya)
HELLENIC REGIONAL DEVELOPMENT CENTER (Yunanistan)
K_Shift srl (İtalya)
Pixel Association (İtalya)
Skupina Primera, celovitekadrovske resitve, d.o.o. (Slovenya)
Proje Özeti:
Yerel ürünler çoğunlukla geleneksel sektörlerce ortaya konulan ürün ve hizmetlerdir ve gelenekselleşmekten kaynaklanan tekdüzelik, değişim ve inovasyona kapalılık nedeniyle, değişen piyasa koşullarına ayak uydurmakta zorlanmakta, rekabet etme güçlerini yitirmektedir. ELMA-TP projesinin genel amacı, yöresel üretime dayalı Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde (KOBİ) kolay erişebilir ve kariyer odaklı mesleki eğitim ve eğitim ortamları oluşturarak (CVET) firmaların Pazar paylarını ve yeni pazarlara girme kapasitelerini artırmak, böylelikle işletmelerin, bölgenin ve ülkenin rekabet gücüne ve büyümesine katkı sağlamaktır. Projenin bir diğer genel amacı da “Avrupa Küçük İşletmeler Yasası Prensipleri”nin Avrupa Birliği ülkelerinde ve ülkemizde yapılan uygulamalarına da katkı sağlamaktır.
ELMA- TP projesinin hedefleri ise, yöresel üretime dayalı işletme sahipleri, girişimciler ve çalışanlarının;
- Teknolojik olmayan inovasyon becerilerini (yeni ve daha etkin iş yapış yöntemlerinin uygulanması - organizasyonel inovasyon ve ürünün daha fazla müşteri çekecek şekilde pazarlanması- pazarlama inovasyonu) geliştirilmek ve böylelikle işletmelerde artımsal inovasyonu sağlamak,
- Kalite politikası uygulamalarının önemli aracı olan coğrafi işaret konusunda farkındalık yaratarak kaliteli ürünlerin üretimine teşvik etmek ve markalaşma kabiliyetlerini arttırmak,
- Sektörle ilgili ulusal ve uluslar arası coğrafi işaret, AB’ne uyum yasaları, kalite standartları gibi mevzuatlara yönelik bilgilerini güncelleyerek farkındalığı sürekli kılmak ve ihracat yeteneklerini geliştirmek,
- Yeni pazarlar yaratmak için KOBİ’lere yönelik hibe, teşvikler konusunda bilinçlendirmek, ulusal ve uluslar arası sergi, seminer, fuarlara katılım hakkında farkındalık yaratarak networklerini geliştirmek, iyi uygulamaların transferini, yöresel ürünlerin de hareketliliğini sağlamak
- İşletmelerin değişime ayak uydurabilmeleri için BİT kullanılmasının yaygınlaştırılmasına katkı sağlamaktır.
Promotion and Marketing of Local and Regional Products ( PROUDFARMER) projesinin transfer edilmesinin en önemli nedeni yöresel üretim yapan işletme sahipleri,girişimciler, öğrenciler için pazarlama ve tanıtım konusundaki becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlamasıdır. 2010 yılında tamamlanan projenin eğitim araçları günümüz değişen koşullarına göre gerek bölgesel, gerek ulusal ve Avrupa Birliği öncelikleri ve stratejileri doğrultusunda yenilenerek transfer edilecektir. ELMA-TP ;Türkiye, Letonya,İtalya,Yunanistan ve Slovenya'dan 12 ortaklı konsorsiyuma sahiptir ve 24 ayda bitirilmesi hedeflenmiştir. Projede hedef kitlenin teknolojik olmayan innovasyon becerileri (pazarlama ve organizasyonel innovasyon), kalite ve denetim (coğrafi işaret), BİT becerileri, markalaşma ve ilgili ulusal, uluslararası mevzuat bilgilerinin gelişmesine yönelik eğitim içerikleri hazırlanacaktır. Ayrıca web platformunda e-öğrenme, T-öğrenme gibi gelecek kuşak öğrenme modelleri baz alınarak eğitim araçları araçları hazırlanacaktır.
Web Sitesi: